Cum depășim un atac de panică?

Cum depășim un atac de panică?

✅ 1. Conștientizează că ceea ce simți ca simptome, se încadrează în ceea ce se cheamă atac de panică. Nu încercăm să luptăm împotriva simptomelor de anxietate și nici să le ignorăm, ci le acceptăm știind că sunt produse de un exces de adrenalină și că dacă reușim să ne liniștim, ele sunt metabolizate natural de organism în două trei minute.
✅ 2. Mută imediat atenția pe respirație și încearcă doar să respiri normal, fără să te forțezi să respiri mai profund, fiindcă pot apărea stări de hiperventilație. Doar respiră în ritmul tău natural și adu-ți în prim planul atenției, un moment din viața ta în care ai fost foarte liniștit, sau un moment în care te-ai simțit foarte bine. Dacă practici tehnici de mindfulness sau de meditație, știi deja că este momentul să faci asta, pentru a te liniști.
✅ 3. Încearcă să identifici ce a declanșat această stare, când te-ai mai simțit așa, cu ce este asociată din trecut, realizând că de fiecare dată când ai avut-o, la un moment dat a dispărut.
✅ 4. Încearcă să îți muți atenția spre o altă activitate, care să te distragă de la gândurile și stările generate de frică.
✅ 5. Proiectează momente din viitor și vizualizează-te liniștit, zâmbitor și sănătos. Ai încredere că organismul tău poate metaboliza adrenalina și toate simptomele neplăcute pe care le ai, dispar odată cu metabolizarea ei!